Sunday, January 16, 2011

PUSAT PAKAIAN HARI-HARI MELAKA

Assalammualaikum...


Good Morning..SeLAMAt pagi semua...yihuwww...alhamdulilah kita di bulan satu 17 hb 2011..cepat betul masa berlalu..Okey now aku akan cerita apa yg telah aku rasa enjoy gila  utk weekend yg lepas..cerita akan di tulis secara berasingan okey mengikut tajuk yg berkenaan..


Yesterday( ahad) alhamdulilah sebab finally adik kesayangan (gurl) dpt gak kerja..hurmm risau gak kalo dye asyik duk umah je sambil tunggu result SPM....dye pun bukan kaki duduk umah mcm aku..perghh kalau ar aku jadi dye, aku akan abadikan diri di tilam yg empuk dan gebu serta cuba segala resipi yg ade kat rak buku mak..TAPi., im not her..dia lebih suke kerja dari teperap macam akak nya ini..(T_T)...


Di sebabkan kerja part time, perlulah ikut rules nya..dah gamaknya aku belum lagi gaji, tidaklah kami ke kedai yg branded lagi mahal harganya utk membeli baju dan seluar  kerja nya..dia pun sedar bahawasanya akak dia belum berkepuk lagi, mari kita pergi PUSAT PAKAIAN HARI-HARI..wehh jimat seh...aku ade gak tengok baju putih kat JASKO tapi hargenya, putih mata oit..terpaksa la..adik dah merengek, belilah sepasang bju yg branded sikit ..tinggal seluar je lah yg aku tengok mmg tak dapat beli..confirm punya...


Memang dah time tu tak fikir panjang, heret gak adik kesayangan yg usually hanya pakai barang branded ke PUSAT PAKAIAN HARI-HARI...muka dia dah macam tempeh basi..aku tak kira..aku drive mcm tak ade ape-ape berlaku..sampai je aku senang hati sebab dapat park betul2-betul depan  kedai berkenaan TAMBAH pulak, tak ramai orang..makin bersemangat lah demo! 


aku melangkah je, terus mata terbeliak..telan air liur sikit lah...SEMUA pekerja kat situ GREET US "SELAMAT DATANG" serentak....jadi aku pun takde ar buat muka kerek, hanya senyum dan angguk macam belatuk..oeky now part nak cari seluar, fuh lega..dpar seluar RM 20 sehelai...murah ar jugak nak di bandingkan dengan JUSKO tadi..aku janji akan belikan lagi 2 or 3 helai kalau dpt gaji lagi..aku tak nak ar menyusahkan emak dan abah...hal kecik mcm ni boleh lah aku handle..igtkan dye amik seluar je..oleh kerana bukan duit dye, ade lah barang tambahan yg di ambil...grrr.~ mase tu dh ketaq2 lutut weh..takut tak pat bayor..


masa nak bayar...


selamat, mencukupi bajet dan tinggal sehengget jelah ckup2 utuk bayau parking..fuhhh..macam dah nekad je  tak mau bawak dye pergi shopping..tapi bila fikir balik, aku kakak dye kan..jdi takpelah..anything for her.


sambung lagik..cashier itu ada offer aku member card..kalau free, laju je aku nak buat...bila dye cakap free, terus mintak borang..tak reti malu nyer..ah peduli hapeee aku...


tang cashier aku suka sebab senyum mesra..susah nak dapat yg senyum mesra kalau kat  kedai-kedai pakaian di tambah pulak waktu dah nak balik..sangat2 nice dan aku saje gedik tanye psl greet people tu..PERLU KE? dye dgn senyuman ckp, PELRU SEBAB NANTI DAPAT POINT AND MARKAH..aku pun woooo..takpelah..takdelah kecewa tapi bagus gak lah...at least takde ar kalau customer masuk kedai mcm masuk bilik mayat..semua muka pucat lesi dan masam mencuka..happening la kiranya situasi itu...i loikeee...aku tak nak isu kan sama ada ikhlas atau tak greeting tu atau senyuman mereka hiprokrit atau tak , sebab aku adalah pelanggan..aku masuk kedai suka hati dan keluar senang hati...nak balik pun mereka greet us..wau!


bila the way they treat us nicely, sure lah we as customer akan cakap dan cerita pada kawan-kawan tak  kira lah kalau kedai tu takde standard or brand tapi kerana harga pretty good dan layanan adelah yang kaw kaw terbaik, jadi mereka akan femes sebagai kedai yang mesra alam...tak semua kedai sanggup nak greet people mcm tuh...masuk la kedai mahal-mahal pun...takde nya satu kedai akan greet kau..ape yg akan kau dapat adelah muka mencuka dan tengok orang atas bawah mcm tak puas hati..


untuk those yang puas hati, cerita pada kawan-kawan tapi kalau yang tak puas hati, pergi cari borang complaints..haa senang cerita..e2 yang selalu sangat-sangat aku lakukkan bila mana aku tak puas hati dengan servis mereka..aku berhak sebab aku customer dan itu sebagai pengajaran supaya mereka tak pandang kita mcm tak de mata atau takde duit..


*aku puas hati giler, sebab e2 lah aku post ni kat blog aku*


utk promoter sekalian, customer tak semestinya dye datang naik kereta buruk atau tak bayar guna kredit card, kau boleh suka hati layan macam tak boleh belah..haaa kalau ar kau dapat aku sebagai customer kau, baik esok tu kau tak payah datang kerja..bukan nak letak pasir tapi untuk pengajaran for them how tio respect people...tak gitu? contohilah mereka..


btw congrtas untuk PUSAT PAKAIAN HARI-HARI..walau kedai kau tak sebaris dengan dan setempat dengan yang 6 bintang punya shopping complex, YOU ALL PUNYA SERVIS IS better THAN THEM.KEEP IT UP.

No comments:

Post a Comment