Sunday, February 13, 2011

ADE YANG RINDU TAK?

assalammualaikum..

lame dah daku sunyi sepi yerrk..almaklumlah..cuti lameee...cuti kali ni banyak maknenyer bagi diri aku especially..ade jugak rase kecewa di hati sebab tak dapat bawak family pergi bercuti di tempat yg telah di janjikan..sob..sob..keadaan kewangan pulak tak izinkan yerrr..harap maklum...malu tahu tak. sebab dah mention mase bulan doblas aritu untuk bwk dorang pergi bercutiiii..malunyerrr..tapi takpelah..akan ku kumpul duit utk kalian yerrrkk...

percutian yg sepatutnya jadi satu keluarga akhirnya turn to percutian bersama adik beradik dan kawannya seorang...nampak tak? sebab mak kerja lol dan abah ponnn sameeee...so we decide tempat yg dekat dan  tak berisiko besar..Gunung Ledang...great..dah lame aku tak jejak kaki di saneee...

kami dh biase sangat kat gunung ledang dan ini bukan perjalanan  yang menakutkan atau menjauhkan sebab kampung atuk kami berdekatan situ..sagil...see..dekat kan..agak2 kalau jerit ala-ala tarzan pun, atok ku boleh dengar...hahahahahah..

yang sedih cuz kami tak singgah jenguk atok...jahat kan..bukan jahat sebenarnya tapi sebab malas la nk mengHadap muka makcik tiri kami yang mulutnya humaighhh puaka kalah lah..jadi kami pass by dan nampak atok duduk kat buaian.iskhh sedeyyy...

a day before, me and emak dah soppingg abes untuk konon konon bbq..wauu hebat wehh..tak pernah alam la aku nak buat bbq dan apetah lagi panjat gunung ledang setinggi hari e2..dalam sejarah 23 tahun aku hidup, perghhh barulah aku berani mendaki setinggi tinggi kemain ya allah..

bukan daki dengan tangan kosong, amik kau..banyak yg aku jinjing di tangan..nak putus urat sendawa bile mane terpakse angkat barang..yelah..mase abah ikut sekali, boleh lerrr mintak tolong abah bawak naik..ni, gatal  miang, nak sangat, haaa bawaklah kau...

menjadi kakak bukan senang..dek kerana nak penuhi permintaaan adik2 yang nak mandi di puncak gunung, acewahhh kami , aku dan along terpakse ikutkan jugak permintaan adik kami wehhh...ikutkan walhal pagi tadi dah janji ngan abah dan emak untuk pastikan adik2 mandi kat bawah jer...hadoyai..maaf ye abah,mak..

mase packing barang, aku tak join sebab malam tu, aku tidur lambat bersengkang mata tengok cerita the death race...aku suke citer tu...nak nak pelakon nyer...jason statham...hihihi...so ape2 pun along yang packing barang2 nak bbq..kepercayaan pada along meninggi la kirenyerrr..

biase emak yang packing barang-barang semua tuh...style emak kalau packing mesti akan packing pakai plastik...baik sos atau kicap, sume gune plastik..takdelah berat mase nak bawak tu..

di kurniakan kakak yang sangat bagus dan skema tak bertahap..nasiblah kan..masa barang-barang di keluarkan dari kereta, aku terase berat dan takpe..dalam hati terus cakap takpe..untuk adik2..tak kisah la brape berat pun...

panjat punye panjat puncak gunung ledang tu, waktu half way, terase mcm nak selak dan tengok2 barang2 yg di bawak oleh kakak kesayangan..haaaaa amik laaaa kauuu..di bawaknyer botol sos, kicap, sos bbq..sume nyer botol kaca...kau bayangkanlahhhhh...ade ke patut..padan lah aku rase mcm berat nyerrr lah bakul2 ni...baru aku tahu along dah pergi hangkuttt segala barang dapur ke dalam bakul bbq kami...no wonderrr la berat nak mampuihhh..

separuh jalan dari puncak, aku give up dan cari port terbaik..sampai2 jerrr...itu diaaa....terus bakar arang dan bakar ayam...lapar dowh...asyik melantak jerrr kami adik beradik...tak pernah lagi kot aku mandi air gunung ledang sedalam e2..alhamdulilahhh..huhuhuhu...

memandangkan awal pagi kami bertolak, jadi bile sampai tengahari,kami pun packing balik lah..di tambah pulak sekumpulan mat dan minah rempit suddenly datang dan mandi di kolam berhampiran kami..jadik sebelum kami kene kekah atau kenduri oleh mat rempit yang aku pasti jahat dan tak berperikemanusiaan, lebih baik kami angkat kaki dulu..huhuhu...kalau atas jalan pun mereka tak punya hati perasaan, nikan pulak di tempat2 awam..

nasihat aku, those yang pergi berkumpulan, please please lah jaga diri korang...nak2 yang group takde lelaki tu..hati2 YERRR..

waktu balik, dorang sume shedappp ngorokk( tido)..aku pulak yg drive..percaye atau tak, pada hari berkenaan, jalan sesak start dari pekan tangkak sampailah ke highway..ku pikir ada accident..perghhhhh..sangap wehh nak drive pkul 2 petang dan sesak pulak tuh..come on!! mcm tak percaye jer...tu tangkak wokey..bukannyer kl lar..non acceptable..

masuk je highway tangkak tu, lorong kanan pun orang pandu rasenye dalam 80/km je kot speednya..brape kali aku menguap..tengok je kat blakang sume bantai tidur..best kannn..kan..kan...tapi kadang2 geram jugak sebab duduk depan kereta yg driver nyer perempuan...gelabah semacam je....asyik2 brek jer...aishhhh geram tahu tak...

alhamdulilah..kami selamat sampai...eheheheeh...biasenyer dari tangkak, amik mase kurang setengah jam je untuk sampai umah..tapi bayangkan la..pkul 1 kami bergerak, pkul 5 baru sampai umah..balik tu, ape lagi..tidurrrrlahhhh...

okeylah..dah nak sampai waktu lunch ni..nak lunch dulu lah..bye2....

No comments:

Post a Comment