Tuesday, September 6, 2011

MY HOMEMADE KUIH RAYA

Percaya saye!


Hello readers...


Masih dalam mood raya kan? ehehe..raya..oh means before raye, masa puasa, sempat jugak try test & error & debug utk kuih raye...menjadi taw..


yelah cuba cari yg senang..dan bahan yg paling simple....finally, menjadi...



biskut ni aku dah lupa namenyerrr..
atas tu suppose glace with kuning telur,
but then,
bijak laksana, aku cmpur kuning telur dgn pewarne kuning,
jadilah iye mcm ituww..
agak scary...
tapi sedap..boleh lahh ;)


biskut suji...
resipi aku amik dari buku 1001 resipi by chef zaidah mohd noor..
bukunye agak bored sbb takde gambar..
so once ble instruct utk pakai penekap kegemaran, 
aku sapu bentuk ni..
mcm ala-ala kerang..
melted dalam mulut okey
 ;)


biskut kelakar..a.k.a biskut buah rotan..
kelakar sebab keras berdentung..
mase uli menjadi
tp bile goreng..
letup sane sini..
tak tahan mak nak..
hangus-hangus pun ade
rugi nok bijan aku..

semua tetamu puas hati..dan tak kurang ade jugak yg nak jage ati..sabau je lahhh..dan sekian ya ;)

No comments:

Post a Comment