Sunday, December 12, 2010

SPEAKING BERHABUK

"xpe..maybe mereka akan faham you cakap malays so proceed lor.."

dialong miss ho pada aku... okey by the way aku pn sendiri mcm tak tahu kenapa mesti aku kecut perut serta serabut bile harus speaking berhabuk mat salleh sdgkan aku A beb English time SPM dlu.acewah ENGlish SPM tu ape le sgt kan...ni nk communicate ngan org bai..at 1st aku nk ckp melayu, but then aku kne tough beb! english 1st

nak tak nak..I have to..dah name pn duduk bhgn account kan, so seharusnya kejar mengejar payment.. yg kelam kelibut sgt bile aku kene call our debtors at luar negara ( xblh state kt mane okey sbb nnt kne sue) di mana kita sedia maklum bahawasanya mereka punya english bolehtahan la kan..xde la amazing sgt sbb PHUA CHU kang pn ckp berbelit-belit dan siap mix malay lagi meh...( baiklah ni ayat untuk motivate diri sendiri)

jadi menuju ke ganggang telefon dan bermulalah sesi speaking berhabuk..habuk punye habuk , finally i made it by myself..but in the middle of meminta payment, dat lady tanye aku sesuatu..inilah pertanyaan worst yg mcm taik..
" miss ika..don't you mind if I speak malay with you?" 

what the??? aku rase mcm nak gigit serta kunyah lady ini mcm aku kunyah dentyne..see..kalo dari awl ko jujur , kan senang..lagi 1 eh, yg buat aku tensiOn adalah ayat ni di tanya semula kepada ku..

"boleh tak u explain semula dari awl? I blm sempat tulis ape2.."

so anda rase mcm mane ye? mmg aku dh abes hati betul ngan dye ni..aku tak boleh bygkan apa dye buat mase aku speaking habuk dgn dia dan aku masih fikir ape yg di buat waktu jwb call...adakah di tgn dye ade pengorek telinga dan sambil jwb call, dye akan korek telinga ATAU dye akan pegang kamus sambil cari maksud sepatah haram yg org ckp pada dia..aishh..

normally kalau dh tahu ko tu operator talipon, get ready la pen and paper...so catit la secepat mungkin..ayakkk...

ketiak aku pn dah becak sbb explain kat dye..akhirnya dye pn ckp , " thanks ya..so anything I prefer berurusan dgn u lah"

jadi aku hanya ..baiklah dgn nada yg letih..sedih..akhirnya..habis jugak.. =(

No comments:

Post a Comment