Sunday, January 23, 2011

JIKA DUIT JATUH DARI LANGIT , SAYA KAYA...

Assalammualaikum..


kita bertemu lagi...selamat petang..hari ini kenyang di buatnya...ada kawan belanja lunch dan kebetulan jugak, aku tak bawak bekal..langkah kanan la kiter..Mekdi tuh..bukan senang la aku nak makan mekdi waktu lunch.malas la nak rush-rush untuk punch card...apeee?? punch card? iyee awak...waktu nak lunch kene punch, waktu abes lunch pun kene punch...ape nak buat..carikk makan...


idea nak tulis post ni tiba-tiba jer..tak terfikir pun...tibe-tiba terkeluar..JIKA DUIT JATUH DARI  LANGIT, SAYA KAYA...apa yang aku akan lakukkan...mari bersama kembara untuk tengok imipian yang takkan jadi kenyataan..kalau jadi, alhamdulilah...=D..tak tahu la brapa juta akan kami dapat, tapi xpe..blasah jelah..estimate 50 billion..wau! mak cik kayo!

apa yg saye akan buat:


1. Bayar apa saja hutang yg kami perlu tanggung selama nih..bajet rm 100ribu lah..kalau settle hutang, lega berbadan-badan..


2. Hantar satu family termasuk atuk untuk buat haji..


3. Bina rumah kebajikkan khas untuk orang tua , kanak-kanak, dan jugak yg homeless & pastikan mereka tak rasa kesunyian atau di pinggirkan..aku nak mereka rasa masih ada yang sayang..


4. Bina rumah perlindungan untuk haiwan yg siap ada klinik haiwan..tak kira apa jugak haiwan..kalau lipas atau cicak nak check in, pun boleh jugak..


5.Nak pergi ceruk-ceruk kampung dan tolong mereka semampu yang boleh dari segi keperluan asas dan aku akan pastikan kebajikkan mereka terjaga dengan adanya satu organisasi yg aku sendiri nak tubuhkan..insyallah..


6. Aku akan sedaya upaya tembusi israel untuk beri segala bantuan yg di perlukan oleh rakyat palestin.


7. Aku nak tubukan satu rumah kebajikkan khas untuk kanak-kanak istimewa dan sediakan segala kemudahan untuk membantu mereka membesar..


8. Nak bawak seluruh sanak saudara naik CRUISE... WAHHH seronoknya...


Itu hanyalah impian...yg mana aku rasa akan terlaksana, insyaallah akan ku laksanakan....sedikit demi sedikit dulu...banyak lagi sebenarnya, tapi tak  payah la kot senarai lebey-lebey sebab it impossible lah nak jatuh dari langit, unless ada plain crash atau ade orang tabur duit dari kapal terbang..kalau ade, pleaseee..do it..



uhhhhh


No comments:

Post a Comment