Friday, January 28, 2011

KISAH ABBY ABADI

Orangnya sangat manis dan gila-gila kepala hotak nya..aku suka cara abby kendalikan life dye..Dulu...Bila dapat tahu that she's going to be norman hakim wife, I feel so happy for them..Aku tak brape ikut sangat life dye tapi afta kes cerai berai dye dan norman hakim, aku terus follow abby..sangat seronok exploring her life with 3D..Dania..Danish..Danisha..Such a tough women even takde muscle..heyy..


di cedok dari pesbuk abby


life sebagai ibu tunggal ni bukan lah senang dan aku faham sangat walau ak belum lagi kahwin...bezanya sebab abby adalah public figure dan kisah kegagalan rumahtangga beliau di jaja di akhbar sana sini..well..tahu sebab musabab penceraian mereka..3rd person, iaitu thejenglot.sorry i dont even like thejenglot..Waktu melodi siarkan secara langsung abby pergi serang bekas lakinya di lokasi, aku rasa mcm iskhhh ape la dye ni..publisiti murahan atau ape..tapi bila aku duduk sejenak dan kemudian search sendiri flow perkahwinan mereka, yes,abby deserve to do that..matured dan very professional nyer abby sebab dye tak pulak pergi serang thejenglot..nampak tak keprofessionalan nyer..


hurhhh! kalau aku, takde maknenyer..sbelum pergi face to face dgn thejenglots, aku akan ambik sdikit masa , duduk bersimpuh kat tepi dapur sambil giling cili  padi  piau-piau punyer..kene giling..takleh ar nak blender..tak brape pedas...dah siap, ha pastu baru make-up lebey skit & pergi sumbat cili tadi ke
 pepek thejenglots..biar dye rase kan..puas hati! tapi tulah, kak abby tak buat mcm tuh..brilliant.


langsung takde idea kenapa bekas laki  boleh berpaling arah dari abby...ape kelebihan thejenglots?xpe..tak nak tahu..bazirkan space jer..


aku geram bila kes khalwat menjadi isu sekarang..patut ke mcm ni? kalau kes bekas laki itu poligami tanpa kebenaran mungkin boleh di pendekkan isu itu.tapi kalau sampai kes khalwat..masyallah...aku tak bijak dalam berbahas bab agama, tapi kalau dah di tangkap kerana khalwat...dari kecik pun tahu apa hukumnya dalam islam..walau kes dalam perbicaraan, masih ada lagi yang cuba tegakkan benang yang basah...apa yang terjadi tu antara mereka dan tuhan...


sampai bila mahu dan mesti menafikan ape yang terjadi?kalian boleh tipu media, tapi tidak tuhan..


tempat di mana mereka di cekup adalah di syarikat laki berkenaan yang menggabungkan 3 nama anak-anak mereka..wajarkah?


.yg aku musyil tahap vavi adelah bagaimana boleh berlangsungnya upacara pertunangan yg gilang gemilang di johor? ape kes yg di bicarakan di mahkamah itu adalah kes biase ke? ini melibatkan maruah orang..you di tangkap bersabit khalwat..memang lah belum tahu kebenaran itu tapi andai kata kebenaran tu betul, masih berjalankan wedding e2? masjid yang dibina atas air mata orang lain, boleh kekal ke anak pinak ke?


tegarkah kita merampas kebahagiaan seorang wanita dan kanak-kanak yg tidak mengenal erti kehidupan..??
mana pergi nilai bertimbang rasa sebagai manusia? tidak cukup kah pelajaran sivik di sekolah kalian sehingga tergamak kalian merempas kebahagiaan mereka sekeluarga??




jika sebelum ni, mereka pernah bercerai sebentar dan rujuk kembali...aku gembira di saat itu dan memanjat kesyukuran kehadrat illahi agar jodoh mereka di panjngkan...tapi mengapa tidak sekarang? aku pasti abby mungkin dah terluka dan tak mampu lagi menahan derita akibat perbuatan mereka..


walau bagaimanapun, bekas laki tetap bapa kepada anak-anak beliau..sepanjang aku menjadi pengikut setia fb beliau, aku tahu beliau sentiasa tabah dan ada sebab mengapa tuhan menjadikan norman bekas laki dan kemudian tuhan kurniakan 3 pelangi yang terindah untuk abby abadi..setiap hari abby bangkit dan bangkit untuk melawan kesepian yang melanda dirinya..dengan adanya 3 pelangi berkenaan, semakin bersinarlah kehidupan beliau walau tiada tunggak utama dalam rumahtangga..




3D seolah faham situasi mama mereka dan sentiasa memberi sokongan yang tak berbelah bagi terhadap mama mereka..Sekarang abby di katakan rapat dengan zul..bagi aku, itu tak jadi masalah dan abby berhak tentukan hidupnya SENDIRI dan berhak di hargai oleh orang yang tahu menghargai HARGA DIRI SEORANG WANITA seperti ABBY ABADI..MEDIA seolah-oleh meLABELkan mereka laki bini porak peranda akibat pendedahan hubungan rapat abby dan zul..thejenglots dan norman hakim..


mereka berhak memilih dan bergerak bebas dalam dunia ni..sungguhpun mereka begitu rapat, belum pula kita dengar dan lihat di dada akhbar mereka berpelukan, berlaga pipi atau di tangkap khalwat..jauh sama sekali..aku berharap agar hubungan zul dan abby punyai titik noktah yang sempurna serta di akhiri dengan ikatan yang halal dan bukanya hasil tangkapan pakcik JAbatan Agama Islam..




semoga hari tua abby akan di temani oleh zul atau yg LEBIH bertanggungjawab.


sekian.benciperampasygkuatpropa.

1 comment:

  1. huhu.. tq darling... terharu sgt dgn penulisan awk ni..... hanya ALLAH yg lebih mgetahuii... ;D Muahhhh

    ReplyDelete