Friday, April 8, 2011

DERMA DARAH KEPADA TUAN PUAN NYAMUK

hELLO reader.

gelak sakan! cz sudah ada 3 orang followers.alhamdulilah.tak kisah la korang tersesat atau kesian tgk blog aku 1 follower only and korang nak tambahkan huruf S selepas perkataaan follower tu, jutaan terima kasih daku ucapkan! :) sayang anda.

terasa mcm baru je join blog ni walhal dah 3 tahun berkecimpung dlm dunia blogging ni.believe me.3 tahun dan berpuluh dah blog aku buat dan tinggalkan sebab kekurangan masa :)

cerita semalam yg aku rasa kan paling hebat di dunia. ;)

entah macam mana, lampu jalan di lorong rumah aku dah terbakar dh mcam ada show bunga api kat tiang lampu berkenaan.

masa aku nak amik wudhu solat maghrib, terase mcm ade bilik air berhantu pun ada sebab lampu bilik air tu berkelip2..ala mcm dalam citer hantu tu.

mase tu tak fikir ape ar & terus solat mcm biasa.habis je, aku g tanya abah aku sama ade dah bayar ke tak bill elektrik bulan ni.bill elektrik umah aku ni kalah bill satu kilang kayu balak sbb sebulan rm 600.hambekkk ko.

abah aku ckp xde masalah dan settle je.skali aku dgr kat luar mcm ada bising2, so tgk jiran sume kluar dan jari masing tnjuk ke arah bunga api tadi la..oh! no wonder la berkelip...lampu jalan terbakau rupanya..

haa mase tu aku puji abg bomba.tak smpai 2 minit pun, dah sampai.kesian kat abg bomba sebab lorong rumah aku sebenarnya luas tapi di sebabkan masing2  suka melabur beli kereta, so dah jadi sempit la sikit.kesian kan.tersenguk-senguk aku tgk abg bomba tu nak duk mengelak kereta-kereta lebih yg park kat luar.sabar jelah.termasuk la family aku.hihihi

smpai abg bomba sekalian alam ke tiang berkenaan & at the same time, farhana, one of my bff dtg rumah and ajak aku join aerobic plus pilates class.! sound great! ye lah kan, dari aku duk bersilang kaki tgk abg bomba buat kerja, lebey baik aku exercise skit.

satu lorong rumah aku sume bergelap gelita.mood earth hour sekejap.

imagine that, pkul 9.00 mlm aku keluar,dan balik around 11.30 pun masih belom ade letrik lagik.ohmaigulaaa!!

its okey! im familiar with nyamuk but nor to momok or even hantuu.

so mase tu my family members sume cool lagik, chill...acewah mase tu, sume duk show of candle masing2 & story howww they get that candle....mcm2 bau ade...harummmm ;)

* jelouss woo tgk candle mak..her friend went to swiss then bought mak a nice plus unique candle i ever see.baunya kemain harumm..kalah minyak wangi JLO.*

smpai je pkul 12.30 semua dah mcm cacing kepanasan include me but not abah.abah steady woo.

tak tahan dek kepanasan plus nyamuks, haa sume pakat p supper kat MCD.bg depa having burger lagi bagos dari hadap nyamukk wo..

mase blackout ni la nyamuk buat kenduri besar-besaran.siap head banging lagi.cayalah!

kakak,adik gurl and boy aku tu mmg darah keturanan raja perasan so mereka ni tak boleh kene nyamuk! percayalah, next day terus demam woo..1 minggu paling skjap..kesian kan.

tapi aku,tak mcm dorang.masih steady dan nyamuk tu dh mcm hewan peliharaan je! cewahh!

dorang p mCd angkut mak skali.tinggal aku dan abah.

capai comforter, baring kt cleopatra.tapi before tidor, aku dah sapu cream angin but but..heyy memang name dye but but la..google it! lgsg sekor nyamuk xde gigit ;) terror..kate anak komando! :)

pkul 2.00 pg pulak,abh kejutkan aku sbb abah nak pergi 7E.dalam mamai2 tu, bangun jugak sb takot la tinggal sorang2 woo.duk bersantai smbil tonggak dagu..

tak lame pastu, aku nampak abg2 TNB dah ade depan aku dan lori dorang ade depan umah aku.terkejut tapir di buatnye.ingatkan celik2 nampak aaron aziz, sekali pakcik harun gigi rongak pulak ;p

kau bayangkan! pkcik harun tu suruh aku alihkan kereta2 yg fmly aku parking bawah tiang letrik tu..dorang nk betulkan ape tahh..perghh! imagine kul 2.00 pagi alihkan kereta walhal masa tu aku ngantuk tak bertahappp..
sepet kalah RAIN.

meraba2 kunci, aku alihkan kereta! come on! 3 kereta sekali gus weh! terkial2 aku di buatnye. ngantuk punya pasalllll.dlm hati aku, eh apsal la abah tak buat porch yg boleh muat kelima-lima kereta nih..hadoyaiii...

berjaya alihkan kereta! kul 3.10 pg, baru lah ada lampuuuuuuu dan kipas. lamenyaaa cik abanggg...sabar je lahh..

tidur dengan nyeyak woo serta layu di belai aircon.syok.menusuk kalbu.lena.alhamdulilah.

pagi ni terus ada lingkaran gelap.
petanda?
tak cukup tidur.correct.
kesepetan tu toksah citer ar. ;)

tahniah abg bomba dan abg TNB.well done.kau punca panas dan sejukku.

till then,
terima kasih ;)


No comments:

Post a Comment