Wednesday, April 6, 2011

MEMANG MULUT AKU MACAM INI

Dulu..aku pernah ada kawan2 kolej dan dorang tak berape suke dengan mulut aku.jahat sangat ke?

actually mulut aku tak jahat tapi lebih kepada outspoken.ialah bile kite tak puas hati or apa2 pun, we have to stand up for our own goods la.tapi they tak suke.yg tak suke aku tu ade 7 ekor kot..okey fine tak baik.7 org smuanya dan asal dari negeri yang ermmm.

agak down jugak.mula2 tension dan lost jugak di sebabkan ramai orang tak nak kawan ngan aku sebab aku out spoken sangat.mereka tak leh terima.fine.takleh terima why not kot tegur elok2 kan..ni tak, dorang bantai pulaukan aku.

sengsara jugak tapi aku terus berjuang untuk hidup.lama2 baru aku sedar alasan mereka tak mahu kawan dengan aku..nak tahu alasan apa tak? sebab every week abah aku bg duit & tak pernah putus.tak mcam dorang, 1 bulan tu dua ratus je dan makan pun catu catu.

mcm mana aku figure out bnda ni? ermm aku taw pun mase middle of semester.aku kawan dgn akak2 senior dan dorg ckp aku mmg out spoken pas2 aku kawan la dgn budak2 yg same sem dgn aku dan dorg tak de masalah dgn aku..aku try kawan ngan dak2 yg sama level..means kewangan yg kukuh mcm aku..so so far aku tgk takde masalah je..dorang chill je ngan aku..

then aku fikri, apsal dak2 tu tak mo kawan dengan aku sdgkan budak2 lain nak je kawan dengan aku.then aku realise cara dorang dgn aku berbeza..dorang terlampau berjimat tapi aku, bab2 duit takde masalah.aku tak de lah tayang atau kipas2 kan duit aku depan dorang yang sengkek tu tp suke hati je nak pulaukan aku sebab aku takde masalah financial mcm dorang.

dorang mmg di bekalkan duit cukup2 je dan aku faham smua tu dn aku takde ar ikut kepala aku masa kawan ngan dorang tu.means, aku ikut jugak flow dorang waktu berbelanja.bile di fikirkan balik, aku rase rugi sebab tak dapat stand up dan melawan them.aku just bnyak bersabar je ar.

dorang ar penyebab perubahan emosi aku yang agak teruk..akutak suke dgn apa yg berlaku dan aku selalu doakan agar tuhan bukak minda mereka satu hari nanti dan aku nak sangat mereka sedar kesalahan mereka..untll now, aku rase mereka 'berhutang dgn aku"..

to :w/a/ck/p/e { smpai bile2 korang berhutang dgn aku}

No comments:

Post a Comment