Tuesday, May 17, 2011

PENGORBANAN YG TAK DI HARGAI!

kecewa ! sedih marah dan cukup2 terasa hati bila aku dah buat segalanya untuk dia tapi sikit pun di atak hargai aku..aku jadi looser mcm ni sebab nak pastikan dia selamat dan nak berada di samoing dia tatkala dia perlukan aku.

tapi kenapa bila aku cuba untuk berkhidmat dan berikan pertolongan dan bagi perhatian pada dia, dia buat2 tak heran. aku telan semua kata-kaa keji yg org lempak kat aku dek kerana nak jaga dan pastikan dia selamat.aku ada waktu dia perlukan aku.

tapi kenapa berlaku sesuatu hal, aku org pertama yg akan di persalahkan dan pelbagai tomahan mesti kau lemparkan...

ape salah aku? aku bekorban segalanya demi kau! tak ke kau nampak semua tu? aku bukan yg terbaik untuk kau ke? apa lagi yang tak cukup dan tak kau berpuas hati?

tidak boleh ke kau beri aku sedikit ruang dalam hati kau untuk aku? bila kah kau akan belajar menghargao pengorbanan aku selama ni? bila? mengapa mesti aku yg selalu kau hindarkan..

aku sayang kau lebih dari segalanya tapi kau buat aku seumpama patung! bila kau perlukan perhatian aku dan jagaan aku, kau datang dan kau sayangi aku...tp bila berlaku sesuatu hal, tak kira ada kaitan atau tak, aku di persalahkan.

maaf! itu perkataan yg sering au luahkan dan senang kau ucapkan tatkala kau mengasari hatiku ini.! begitu mudah! hati yg terguris, pernahkah kau fikir semua itu? pernahkah kau hargai semua itu?

kau gores hati aku hari ini..kau lukakkan hati ku hari ini..saat ini..tergamak di saat aku setia berkhidmat untuk kau, tapi kau tak hargai! kenapa! mengapa!

hina kah aku pada pandangan au? setiap kali aku lakukkan sesuatu, pasti ada yang tak kena di mata mu! apasalah aku?

bukankah tugasmu untuk mempertahankan ku dna menjaga perasaan aku? tapi kenapa kau tak buat semua tu? kenapa yg lain kau begitu ambil berat, tapi tak aku? apa nilai aku di matamu?

bilakah agaknya ada pengorbanan  aku selama ni akan kau hargai??

aku menunggu detik itu! 

aku  harap di saat kau menghargai jasaku, aku masih bisa mendengar dan melihat saat itu dan tidak di kejauhan di alam barzakh! wallahuallam

No comments:

Post a Comment