Friday, September 2, 2011

KIRI KANAN KAWAN DAH KAHWIN..RIMAS...LEMAS

hello...ika..aku ni....******* ko jemput le dtg umah aku....awat open house ke? no lah...aku nak kawen...glurppp ~!




ni ayat biase nih..seriously, kawen? umo baru 23? erkk should i say dah umur 23? mane satu ni? mane2 pun tak pe ar...no point ;)


apeeee?? kene beli handbang besar gedabak? kene kepit anak kiri kanan..kene beli baju yg ade ruang  netek kan anak? erkk?? kene beli stroller baby??  kene bangun memalam sbb baby kembung perut? amik MC sbb baby kne demam yellow...ehehe demam kuning? erkkkk! not ready yet...sekian.


baru2 ni..bukan baru sgt2, dari awal tahun ni, mmg muke aku dan kawan2 yg ade dalam album wedd mmbr aku...wah pose kalah the bride..;) pedulikkk hapeee....


asal naik je number baru, mesti aku berkerut dahi pastu duk asah suara kasi lembut gelah gemalai..tup..tup mmbr invite kawen..eh bukan tak suke..aku bajet yg call si abg pilot ;) hahahaha..angan kauuuu besauuu...


berderet kawan aku kawen..moh nak mengumpat skit, sume tu budak kelas aku..depa keje tak leh gempak, stakat engineer petronas pastu yg laki engineer shell..tak hebat ea...sial...gile babi..mane nk dapat tuh...;)


ala relax2, ade je yang kawen dgn kerani skolah..eh okey tu kerajaan ape..raye je dpt bonus berkepuk...;)


kadang aku terfikir, dorang ni dah abes ke balas jase mak bapak sampai nak kawen awal?bukan nak cakap ape ar kan, yg kawen tu dah lahir kaye raye  tak pe, ni ade yg mak bapak duduk umah pangsa, tapi ade hati nak kawen..


maaf la..aku tak agree langsung...come on..mak pak ang duk umah pangse tu..yes takde salah pun , tapi tak selesa..nak jadi citer lak, lepas kawen , kawan aku ni pakat duk penuhkan umah mak pak dye yang mmg penuh mcm ikan sardin..eh ikan sardin pun ade 3 ekor je dalam satu tin..


kesian sgt3 mase tu..kawan aku pulak anak sulung..adik2 masih kecik lagi beratur mcm keretapi nak ke thailand...rase mcm nak sound je kan..aku kesian ngan mak bapak dye je..


tapi tu lah, dah nama jodoh ;) tak sape mampu halang....maybe tuhan ade sebab mengapa satukan mereka...tuhan ada sebab tersendiri dan ade hikmah di sebaliknya..


bagi aku,  kalau  nak kawen muda, yes u can but please, balas dlu jasa mk bapak anda...kasi nampak sikit la..ni jangan lah mak bapak pun merempat, pas2 ko nak kawen ..tak ke tambah beban.? well ni my own opinion..taksuruh pun agree..paling penting nak kawen awal pun, please plan well dari semua aspek..


kat  news paper pn , org dah buat kajian, mostly, yg kawen muda ni potensi untuk cerai berai sangat besar..yelah darah muda masih berkocak..berdangdut sakan pastu tetibe dah kene tambat..dah kene ikat...


nak kawen ni bukan benda mudah dan bukan isu kecik..kene bersiap dari semua aspek..kalau stakat dgn motto " u die, i die or i love u..u love me" baik toksah kawen...aku dah tgk orang kawen ni terutama yg mude mudi ni..bermasalah..kebanyakkan...


takut jugak bile ade masalah, cerai adelah  perkataan utama..masayallah mintak jauhkan lahhh dari perisitiwa ituwwwww..


ingat senang ke bile nak cerai..makan mase...turun naik mahkamah..tunggu abes idah and so on..hoiiii fikir baik2...


untuk yg rase nak kawen mude mudi, sile jangan segan..tp untuk yg lelaki,ko nak tanggung anak orang, dan muke tu yg akan bersame ko susah senang dan sampai kau kojol..sampai kerepot u know....so get ready...yg gurl pulak, haaa anda akan jadi emak , bini orang..dah takleh la yer pandang jantan lain walau mcm aaron aziz..cair mak nak oiiii..meskipun muke laki ko mcm harun aziz tukang kebun hospital, ko kene terima kenyataan tu dan yg paling penting ;-


"KEJUJURAN DAN KEPERCAYAAN"


kalau ade 2 prinsip ni, okey good.tahniah untuk bakal pengantin..
okey relax, ni pandangan je..bukan ade ape pun...;)


cume penulisan untuk kesedaran diri sendiri dan orang lain ;)



1 comment:

  1. hee. mak saye selalu pesan. kalau nak kawen, kena pikir lebih dari seribu kali! ;)

    ReplyDelete