Tuesday, December 20, 2011

New Job..New Field ;) & tetap naik bas ;(

Lame btol tak hapdate beloh yer! Busy gilak buat dengan kerja baru..Takleh ar nk reveal so much, ape yang boleh aku cakap, aku dalam bidang pendidikan sekarang..hell yeah! macam tak percaye je kan..


si panas baran boleh mengajar? yeah! itu aku..some of my friend ade yag sampai terkecing2 gelak bila aku cakap aku join bidang ni..siap pegang2 perut lagi tahan ketawa..ahcibai je kan..heee..


honestly, aku nak challenge diri sendiri..yelah asyik deal dengan cust, handle project itu ini, meeting la bagai, now aku cuba pulak mengajar..


skill aku masih kurang lagi..Aku manusia biase beb.kadang angin aku datang..kadang boleh sabar lagi..


1st week agak payah jugak nak handle budak2 & kesabaran sendiri, tapi day by day aku belajar bersabar..Budak zaman skarang takde chance nak pial telinge atau cubit, apetah lagi terajang..kang tak pasal2 kene hadap peguam..aha! free2 je kau gadai rumah nak bayar saman & ape jelah.


Jarak perjalanan tempat aku mengajar...aku tak bawak kereta 2.0 aku tu utk g keje sbb tak tahan minyak..weh, kereta 2.0 kalo isi minyak RM 10 tak naik pun 1 bar..kau bayangkan la..sila google jenis2 kereta 2.0 ye ;)..After aku pikir sedalam sungai belakang rumah atok aku, fine, aku naik bas..


what? bas lagi? maigoddd..3 taon kat pantai timur naik bas tak abes lagi ceritanya! sedihhh btol..kalo naik kereta aku, gamaknya minyak satu hari RM 20..laju mmg ar laju..Kalo naik bas ke tmpt kerja aku, 1 jam stgh itu pun kalo bukan atuk tua pakai cermin mata setebal 4 inci. Kalo tak, boleh cecah 2 jam..bayangkan..


Baru-baru kerja so tak berani nk pkai kereta, minyak lagi, parking lagi..oh shit! nak naik motor, boleh tapi merbahaya..tmpt aku mengajar di luar daerah bandar melaka..


Sekarang aku naik bas..pergi balik RM 9.Kelakar je.Skali naik RM 4.50..tapi sekrang ade  masalah bila mamat yang bawak bas tu dah mula charge aku RM 3 je waktu balik..ah sudah! aku perasan je kot tapi memang aku tahu dia pandang aku kat cermin! ah sudahhhhh!!


semalam pecah rekod, lepas semua orang turun, aku slow talk ngan dia, then dia mcm segan jugak dengan aku..aku bukan nak berlagak baik, tapi kot ye nak ngorat pun, bagi la free brader...hahaha..eh tak lah..kalau dia buat mcm tu, tak ke nanti duit kutipan tiket bas tu short? kesian dol..tak tergamak ar kan..lagipun tak fair la org bayar RM 4.50 tapi aku bayar RM 3 je..tak sedap ar kan..




okeylah, tu je aku boleh hapdate..mata aku dah mcm dh tak leh bukak besau..nanti ade mase,aku hapdate lagi.oh ye, insyallah next year bulan 8 nak pegi Ozzy! yahooo..bai ;) 




happy new year bebeh! muahhh

No comments:

Post a Comment