Monday, December 20, 2010

ENTRY KENALI DIRI.

Setiap orang ada matlamat hidup.mesti ade.atau ade impian tersendiri dan mahukan perubahan dalam hidup.aku pn tak ketinggalan.impian aku nak beli ferrari.wah! amik kau kemain besau yer impian..taklah sampai macam itu sekali..faham tak? aku tak kisah lah..tapi aku dulu pun adalah seorang yang looser jugak.


haa budak ni ejek kau! looser

looser kau faham mcm mana? looser itu adalah bila kau tak buat apa-apa untuk life kau..kau hanya duduk diam patuh dan buat perkara yg sama setiap masa untuk satu jangka masa  yang lama.weiii sangat2 buang masa..pada kau, ohhhh happy nye la hidup aku sekarang...duit topap mintak mak..kalu tak dapat, mintak abah..kalau mak abah sound, mintak pada along..tengoklah betapa banyak option yang ada demi duit..pemalas punya budak...aku pernah sampai tak tahu malu selamba badak sumbu , aku mintak adik aku duit untuk isi minyak LC aku..haaaa tergamak kan..aku buat tak tahu je..bile dorang suh aku keje, ha aku bagi banyak alasan..

kereta bersepah kat umah..lesen ada..moto pun ade..sume aku nak ade..jadi aku tinggal pergi keje...cisss aku pn terpaksa rela kerja..sebab nak harap balak, huh...tak dapat la jet! bkn balak aku tak kaya, tp sebab dye pun lebih kurang sama pemalas...aku pergi keje byk tempat..yelah banyak la sangat. aku p apply keje station minyak petronas, mcmm cibai sebab masuk kul 6 pagi..kire dalam kul 5.30 aku dah mencanak ade kat situ.perghhh tgklah effort aku yang tak senonoh ni..kul 5.20 pg gerak dari umah..weh bergolok gadai tahu tak sebab aku drive pagi-pagi buta dan kebarangkalian untuk aku kene rompak adalah 1000000000percent.


takut!


aku tahan 2 hari je..sbb aku benci ngan perangai budak lelaki sane..dah la bajet hensem...keje dye, aku pulak yg kene buat.vavi! dye pulak duk gayut  tepon.uwekkk..ko bayangkan ar, kul 6 pagi kire stock..bodo punye owner sbb kire stock hari-hari sbb takut barang hilang..heiii pigidah..stakat coki coki keras mcm kayu balak tu, tak tergamak aku nak curi..aku tak amik pn duit gaji utk 2  hari.biarlah dye masuk tabung zakat.

tu aku yg dlu..skrg aku yang baru.
aku dah keje ngan satu company nih.so far okey lah
di letakkan aku di bawah department akaun adalah sesuatu tindakan luar kawal
 (*arka refleks kot..ni subjek sains)

bile dah keje..aku bau duit..
aku tahu hargai duit...
aku dah tak bangun pagi dan tension sebab tak tahu nak buat ape..
tu aku yang dulu...

sekarang dah sangat-sangat baru
aku ada impian..
aku nak tolong mak abah aku settelkan loan rumah..
nk tolong dorang sehabis mampu
walaupun gaji aku tak bertimbun tapi okeylah aku ni beginner bukannye expert
aceh! dah mcm dalam game daytona lah..

dulu aku selalu bergayut malam-malam
becerita dan mengadu hal remeh temeh tahap dewa 28
stay sampai kul 3 pagi dan sampai aku tak hirau adik2 aku time g sekolah...
teruk tahu tak..
aku pun dah lupa ape yg aku borak sampai 3 pagi..

paling tak boleh blah bile aku sanggup tunggu dan duduk depan tv semata-mata sebab kekasih hati main game kat cc sampai kul 2.45 pagi.
jadi tggu lah dye smpai kul 2.45
kau tengoklah hidup aku..

esoknya bangun atau tak,waktu yg sesuai untuk org check out hotel adalah kul 12
ya! waktu itu aku bangun.

tengoklah hidup aku..
apa dah jadi..
akutak berduit..dye tak berduit..

aku bangun pagi yang tak berapa nak pagi dan terus tanya diri sendiri, ehhh ape aku nak buat hari ni...bosannya...
tapi aku tahu malu..
buat selamba..
bukak tudung saji..
ehh ade sarapan..
makan dan terus tgk tv

tengoklah hidup aku..

skrg aku dah berubah..
aku tak macam dlu lagi....
aku rasa ada few achievemnt yang aku nak buat, tapi aku tak dapat buat, aku dah buat.

so aku tak nak jadi looser..

si kekasih hati?
aku hold dye buat sementara waktu..
aku tak rasa aku boleh bersama dengan orang yang belum pasti masa depannya..
bile aku tanya, bila nak sambung belajar?
dye cakap, ermm bulan 10
bulan 11
bulan 12
akhir bulan 1

sooo takpelah yer..bukan aku nak hina dye,tapi dye hanya berangan mat jenin.
tak pernah serious dengan apa yang dye buat..

bile agaknya dye nak sedar semua tu?
aku takut bile dye sedar, sudah terlambat..
di umur 21 tapi kau masih mintak mak bapak kau duit minyak dan duit makan..tak patut..
aku tak layak bimbing dye sebab kesedaran ni timbul atas usaha sendiri
takkan nak suruh org ketuk kepala kau dan sedarkan kau hari-hari...

tak mungkin.




No comments:

Post a Comment