Friday, December 17, 2010

JODOH

Topik yang tidak boleh belah yang akan aku tulis.


JUz now aku ade berborak kosong ngan akauntan aku pasal those yang kawen dengan orang lebih tuek (matang) atau kahwin dengan someone yang muda lagi bergetah.

Entahlah pada aku, perempuan boleh kawen dengan umur yang  matang tetapi tak lah sampai perbezaaan almost  30 tahun..eyukkk..stakat 2-6 tahun tu okey lagi kot..tapi macam sampai dye boleh jadi bapak kau or anak kau, iskh...

persoalan nya adalah : ADAKAH MEREKA KAHWIN ATAS DASAR CINTA?

betul ke cinta ? atau hanya ada terms of KESIAN?

atau sebab atuk tua/nenek tua tu byk duit..sebab tu si muda ni kawen ngan si tua bangka ni.? sebab nanti kalau dye golllllll , si muda boleh bolot harta dye...abes tu kalau yg tua tu , papa lagi kedana ? haa sape nak jawab?
tu aku sendiri pun tak pasti...tu untuk yang muda kahwin yang tuekk (matang)


*oh yeah baby...*

TETAPI untuk yang TUekk gatal miang kawen ngan MUDA buat ape? ade pulak tu, umor dah same mcm tugu pahlawan, tapi ade hati nak pinang anak dara yang bergetah..ape kau tak cukup enjoy ke mase muda-muda dulu? tak puas usha line awek ke? tak patut faham tak..lagi kesian kalau famly yang suruh kawen dengan si tua ni sebab nanti si famly anak dara bergetah tu dapat duit..perghh gile babi la! aku arsa benda ni ada terjadi dalam  life kite...it just kita yang tak perasan...aku kesian sape-sape yang kene pakse tu..dapat barang yang dah tampat tempoh..hahahahaaa


kawen yang tak cukup umo pn tak boleh jugak..
tak matang sungguh!
tak de ciri keibuan dan kebapakan


tak baik aku takbur kan..kalau tuhan balikkan dan bagi itu pada aku...ha padan muka...tapi takkanlah....mintak-mintak di jauhkan
aku masih waras...tapi apa-apa pun semua tu adalah jodoh serta ketentuan tuhan..kita kat bawah ni hanya mampu pertikaikan dan kita ni rancang bagi nak abes , siap panggil wedd  planner, tapi yang menentukan masih tetap DIA yang satu.

siapa pun jodoh kita, umur dye, rupa dye dan latar belakang dye, terimalah seadanya...pasti hikmah menanti. 

ulam lah bahagia dan jaga rumahtangga anda
semoga bahagia!

jadi bersyukurlah dengan apa yang anda setakat ini..sebab dunia ini hanya pinjaman semata-mata. =D

No comments:

Post a Comment